In pagina de management a clinicii exista butonul "Laborator" prin care se deschide paginile de gestionare a comenzilor de lucrari dentare date catre diverse laboratoare cu care clinica curenta colaboreaza.
Pagina "ComandaLucrare" afiseaza toate serviciile executate catre pacienti si care au componenta "CheltuieliMateriale" mai mare ca zero.
Aceasta componenta specifica faptul ca serviciul respectiv va avea nevoie de o comanda catre un laborator de tehnica dentara pentru realizarea unei anumite lucrari.
Butonul "Comanda Lucrare" deschide pagina de creare a unei comenzi noi catre un laborator de tehnica dentara.
Laboratorul se alege din lista de colaboratori de tip "Laborator" pe care clinica curenta i-a definit in pagina de "Colaboratori".
Pagina de "Colaboratori" nu afiseaza laboratoarele, ci numai utilizatorii EMIM. In acest caz, se defineste ca colaborator utilizatorul care este administrator la un laborator de tehnica dentara. In mod automat pagina de "Comanda Lucrare" va lista laboratoarele unde userii selectati sunt administratori.
Cod Lucrare: afiseaza lista de lucrari dentare ce pot fi comandate la acel laborator selectat mai sus.
Se alege lucrarea dorita din lista.
Observatii: este textul initial pus de initiatorul comenzii care va aparea in pagina de dialog intre cabinet si laborator.
Pret: este pretul convenit intre cabinet si laborator pentru acea lucrare.
Pretul se poate schimba oricand, atat de catre administratorul cabinetului medical, cat si de catre administratorul laboratorului. Totusi, orice modificare este inregistrata automat in baza de date si este afisata in pagina de audit a comenzii.
In felul acesta se poate analiza oricand evolutia unei lucrari si a pretului acesteia pentru a nu fi nelamuriri cand se efectueaza plata lucrarii.
Obiectul de comanda a lucrarii include mai multe informatii legate de medic, pacient, serviciul pentru care s-a comandat lucrarea etc. Toate aceste informatii sunt luate automat din programarea pentru care s-a comandat lucrarea.
De aceea, orice comanda de lucrare dentara trebuie legata de o programare facuta la cabinetul curent si care asociaza medicul cu pacientul si cu obiectul vizitei.
Nu toate serviciile care au pret materiale pozitiv necesita lucrari dentare. Se poate intampla ca o anumita programare sa nu se finalizeze neaparat cu o comanda de lucrare dentara.
Un serviciu efectuat si care are pretMaeriale mai mare ca zero este scos din lista paginii "Comanda Lucrare" prin doua butoane:
Butonul "Comanda Lucrare" creeaza o comanda de lucrare dentara.
Butonul "Fara Lucrare" stabileste faptul ca acel serviciu nu necesita lucrare si va fi scos din lista.
Pagina "Laborator/Lista Lucrari" afiseaza lista lucrarilor dentare comandate de catre clinica curenta intr-un anumit interval de timp selectat si stadiul in care s-a ajuns cu fiecare lucrare in parte.
Implicit, coloanele afisate in pagina sunt urmatoarele:
Data: data la care a fost creata comanda lucrarii.
Medic: medicul de la clinica curenta care efectueaza serviciul ce necesita lucrarea dentara.
Pacient: pacientul care va primi lucrarea dentara.
Lucrare: codul lucrarii dentare.
Status: statusul lucrarii dentare (vezi detalii mai jos).
Dialoguri: dialogurile intre cele doua institutii purtate prin administratorii lor (detalii mai jos).
Pret: pretul final al lucrarii.
Detalii: Deschide pagina de audit a lucrarii (vezi mai jos).
Fiecare Status este afisat cu o culoare distincta pentru a se face mai usor evidenta lucrarilor aflate intr-un anumit stadiu.
De asemenea, pagina de afisare include o sectiune de filtrare unde se alege o varianta a status-ului pentru care se doreste afisarea.
O lucrare poate avea Status-ul in una din variantele urmatoare:
Create: tocmai s-a creat de catre cabinetul stomatologic o comanda de lucrare noua.
InLucru: tehnicianul de la laboratorul de tehnica dentara a inceput lucrul la aceasta comanda.
Finalizata: cand tehnicianul termina lucrarea si est egata pentru proba, trece status-ul lucrarii in "Finalizata".
Retrimisa: medicul de la cabinetul stomatologic a probat lucrarea si a returnat-o pentru ajustari.
Anulata: comanda a fost anulata, nu se mai lucreaza la ea.
Acceptata: comanda a fost acceptata de catre cabinetul stomatologic pentru plata.
Observatie: numai administratorul cabinetului stomatologic poate seta status-ul "Acceptata". In acest fel el confirma ca este de acord cu plata acestei lucrari valoarea ei va fi adaugata la datoria pe care cabinetul o are fata de laborator.
Pagina de editare a unei comenzi include un camp numit "Adauga mesaj" unde fiecare actor din aceasta colaborare (medic, tehnician, administrator) poate adauga un mesaj care este vizibil tuturor celor ce au acces la pagina.
Pagina de dialog a fost conceputa in scopul transmiterii de mesaje intre cei care conlucreaza la bunul mers al lucrarii.
Orice mesaj este salvat in baza de date avand atasat autorul mesajului si data la care a fost trimis.
Mesajele nu se pot sterge, ele raman atasate la lucrarea respectiva pentru un audit amanuntit in caz de necesitate.
Fiecare comanda poate fi editata atat de catre administratorul clinicii, cat si de catre administratorul laboratorului.
In fereastra de editare se schimba status-ul lucrarii, eventual pretul convenit, se adauga un nou mesaj, se ataseaza un tehnician din cadrul laboratorului care va fi responsabil cu acea lucrare, sau se schimba codul lucrarii.
Prin butonul de "Detalii" accesibil fiecarei lucrari, se deschide o noua pagina modala unde sunt listate toate fazele prin care a trecut lucrarea si dialogurile purtate de catre diversi colaboratori la aceasta lucrare.
Se pot citi dialoguriledialogurile purtate, status-ul curent al lucrarii, precum si toate fazele prin care a trecut.
Orice modificare adusa lucrarii prin butonul de "Edit" se auditeaza si se salveaza in baza de date.
Sectiunea "Audit" afiseaza modificarile aduse, precum si autorul acestor modificari, respectiv data modificarilor.
Auditul nu se poate sterge, el ramane ca instrument de analiza in cazul unor negocieri intre administratorii celor doua institutii colaboratoare.
Link-ul "Incasari Plati/Plati" conduce catre pagina ce afiseaza lista datoriilor pe care le are institutia curenta fata de diversi colaboratori.
Orice lucrare dentara care a fost trecuta in status-ul "Acceptata" de catre administratorul clinicii curente va fi adaugata automat in lista datoriilor pe care aceasta clinica le are fata de laboratorul care a efectuat lucrarea.
Prin butonul "Plateste" sunt afisate toate lucrarile care s-au efectuat de catre acel laborator de la ultima plata si datoriile acumulate in contul acestor lucrari.
Campul "SumaPlatita" propune automat valoarea cumulata a acestor datorii, dar se pot face si plati partiale. Suma ramasa restanta va fi adaugata la lista datoriilor viitoare catre acel furnizor.
Cu ocazia platii se pot completa eventual un numar de chitanta (factura) si cateva observatii daca este cazul.
CheckBox-ul "Fictiva" se foloseste pentru stingerea unor datorii istorice care nu mai necesita transfer bancar efectiv, sau repararea unor greseli de calcul.
Pentru mai multe detalii privitoare la mecanismul platilor, cititi sectiunea "Incasari/Plati" din prezentul manual de utilizare.