Introducere

Orice utilizator isi poate crea propria clinica/laborator/firma_servicii pe platforma EMIM.

EMIM este o platforma deschisa tuturor utilizatorilor care vor sa-si gestioneze activitatile de baza din firma proprie profilata pe furnizare de servicii independente.
In aceasta sectiune sunt detaliate doar informatiile necesare in crearea unei clinici profilate pe servicii stomatologice.

Lista tuturor clinicilor publice create in sistemul EMIM este afisata in pagina "Clinici" accesibila din meniul principal.
Aceasta pagina este publica, in sensul ca se afiseaza indiferent daca vizitatorul paginii EMIM este logat sau nu.
Majoritatea paginilor legate de functionarea unei clinici nu sunt publice, unele sunt vizibile doar membrilor EMIM (cei care si-au creat cont in aplicatie), altele sunt accesibile doar colaboratorilor asociati acelei clinici.

Fiecare clinica din lista are un buton de "Home" care afiseaza site-ul clinicii respective. Toate clinicile create in EMIM primesc un site propriu cu un design prestabilit, ce afiseaza informatiile publice introduse de proprietarul acelei clinici.

Pagina Clinici include un buton de "Search" prin care se poate filtra lista afisata dupa numele sau codul clinicii cautate.
De asemenea, este disponibil si butonul "Adauga Clinica ta" care deschide pagina de creare clinica proprie.

Creare clinica

Orice utilizator EMIM isi poate crea o clinica proprie in care sa-si gestioneze toate functionalitatile legate de activitatea acesteia.

In pagina publica "Parteneri EMIM" este butonul "Creeaza!" care deschide pagina de creare clinica. Atentie: inainte de a da click pe butonul "Creeaza!", trebuie selectat tipul institutiei care se doreste a fi creata prin selectarea unei optiuni din campul "Creeaza-ti propriul tau...", in cazul de fata se alege "CabinetStomatologic".

Informatiile ce trebuie introduse pentru a crea o noua clinica sunt:
Nume: denumirea oficiala a clinicii.
Cod: o abreviere a denumirii clinicii, un shortcut prin care se poate face referire mai usor la acea clinica.
Email: adresa de mail a clinicii, utila in primirea diverselor mesaje de la utilizatorii EMIM.
Telefon: numarul telefonului public al clinicii.
Judet: judetul de resedinta al clinicii, se selecteaza din lista pentru a nu introduce gresit sau cu abrevieri.
Este utilizat de EMIM pentru a gestiona accesul acestei clinici la membrii EMIM.
Implicit, o clinica acreditata EMIM are acces la membrii EMIM din judetul de resedinta.
Oras/comuna: utilizata de EMIM pentru o mai buna identificare a clinicii.
Adresa: adresa unde localizata clinica, folosita de Google Maps pentru o ghidare eficienta a utilizatorului.
ProcentManoperaDoctor: Ce procent din manopera primeste medicul care a efectuat un anumit serviciu la clinica, implicit este 35%. De exemplu, daca serviciul include manopera de 100 lei si materiale de 20 lei, atunci medicul care a efectuat acel serviciu primeste 35 de lei.
Este Publica: daca se bifeaza acest camp, clinica respectiva va fi vizibila in sistemul EMIM, altfel este vizibila doar membrilor acelei clinici.

Site-ul clinicii

Orice clinica primeste un site propriu unde sunt afisate informatiile publice editate in cadrul clinicii (programari, echipa medici, etc.).

Site-ul clinicii este accesat prin butonul "Home" din pagina publica "Parteneri EMIM".

By default, site-ul afiseaza imaginea de background si Logo-ul clinicii, echipa de medici, datele de contact si cateva descrieri ale clinicii formatate in trei coloane.
Toate aceste informatii si imagini sunt editabile de catre administratorul clinicii prin accesarea butonului "Edit" din dreapta sus a paginii.
Butonul "Edit" nu este vizibil decat administratorului.

Coloanele de detalii sunt editabile prin accesarea butonului "Edit" din prima coloana, de asemenea vizibil doar administratorului.

Pentru editarea imaginilor de background si de Logo pentru acea clinica, se acceseaza butoanele "Photo background" si "Logo" din pagina de editare a clinicii (Home->Edit).

Site-ul clinicii include doua butoane care afiseaza echipa si datele de contact ale clinicii:
Echipa: este formata din colaboratorii asociati la clinica care au rolul de Medic. Aceasta echipa se editeaza in pagina "Colaboratori" (vezi sectiunea "Colaboratori")
Contact: datele de contact ale clinicii, sunt editate in pagina "Profil" ale clinicii.

Colaboratori

In aceasta pagina se defineste echipa de lucru a clinicii: medici, asistenti, etc.
Este accesibila prin butonul "Edit" din pagina principala a clinicii (site-ul public, butonul "Home").

Important: pentru a putea fi adaugat in echipa, trebuie creat mai intai un cont pentru acel colaborator.
Colaboratorii se pot adauga numai prin selectia lor din lista user-ilor EMIM si numai daca acel user a dat drepturi de acces clinicii respective.
Implicit, un user da acces la toate clinicile din judet si care sunt acreditate EMIM.

In pagina "Colaboratori" sunt listati toti membrii echipei care colaboreaza intr-un fel sau altul cu acea clinica.
Pentru fiecare membru, administratorul clinicii bifeaza un anumit rol pe care respectivul user il are in cadrul clinicii:
Este Admin: Implicit, administratorul clinicii este acel user care a creat clinica.
Administratorul are drepturi depline asupra tuturor paginilor care gestioneaza clinica respectiva.
Un administrator poate bifa si alti colaboratori care pot avea acest rol pe clinica proprie.
Este Doctor: lucreaza ca doctor in clinica.
Este Asistent: lucreaza ca asistent.
Medic extern: medic care vine in mod aleatoriu la clinica pentru diferite servicii speciale (ortodont, chirurg, etc.)
Un medic extern necesita o pagina speciala in aplicatia EMIM unde se negociaza data vizitei si orarul pacientilor care sunt programati pentru acel serviciu.
Laborator: laborator de tehnica dentara, similar cu medicii externi, necesita pagina speciala pentru programarea lucrarilor si stabilirea deadline-urilor.
Furnizor: colaborator extern, se ocupa cu furnizarea de materiale si instrumente necesare in activitatile clinicii.
Financiar: se ocupa cu partea financiara a clinicii.

Daca colaboratorul adaugat face parte din echipa de medici, atunci trebuie completat campul "Descriere" unde se afiseaza un mic CV al doctorului.
Aceste detalii vor fi afisate in pagina "Echipa" accesibila din pagina de "Home" a clinicii respective.
De asemenea, pentru medici trebuie completat si campul "Titlu" (ex: Dr.Phd.). Titlul va fi adaugat ca prefix numelui in pagina "Echipa".

Administratorul clinicii adauga noi colaboratori, editeaza rolul fiecaruia, sau sterge un colaborator din lista.

Servicii Clinica

In aceasta pagina se completeaza lista serviciilor puse la dispozitie de catre clinica.
Serviciile sunt accesibile publicului din pagina de "Home" a clinicii, prin actionarea link-ului "Servicii".

Sunt cateva campuri care definesc un serviciu:
Cod (Tip investigatie): este o prezentare scurta a serviciului oferit
Descriere: detaliaza serviciul, dispune de un editor cu functionalitati de formatare a textului, astfel incat descrierea sa aiba un impact pozitiv in prezentarea informatiei.
Pret: tariful serviciului respectiv, se calculeaza din doua componente:
PretManopera: costul manoperei pentru acel serviciu (din acest cost se calculeaza un procent ce revine medicului (implicit 35%, vezi detalii clinica) )
PretMateriale (Laborator): costul cu lucrarile dentare efectuate de terti (lucrari ce seunt efectuate in alte institutii si care trebuie platite de catre clinica curenta)
Categorie: reprezinta tipul acelui serviciu (Consultatie, Radiologie, Chirurgie dentara,etc.). Toate serviciile sunt grupate dupa o lista standard de categorii (tip). La adaugarea unui serviciu, obligatoriu acesta trebuie inclus intr-o astfel de categorie.
Pret Oferta: administratorul institutiei poate modifica pentru anumite perioade de timp pretul serviciului prin editarea campului "Pret Oferta". Daca acest pret este mai mic decat pretul initial al serviciului, atunci serviciul respectiv va aparea evidentiat in lista tuturor serviciilor. Toate ofertele sunt listate separat prin butonul "Oferte" din site-ul institutiei.

Administratorul clinicii respective are la dispozitie link-uri pentru editarea, stergerea sau adaugarea de noi servicii.
Un serviciu se poate adauga prin doua metode:
Creare serviciu nou: trebuie completate toate campurile unui serviciu.
Inserare din tabela standard de servicii: aplicatia EMIM include o lista standard de servicii. Administratorul afiseaza aceasta lista si poate adauga in portofoliul clinicii proprii servicii care sunt furnizate de asemenea de clinica respectiva.

Fiecarui serviciu i se pot atasa una sau mai multe recomandari care vor fi trimise pacientului prin mail. Aceste recomandari il vor ajuta pe pacient sa urmeze un tratament prescris sau sa se pregateasca corespunzator pentru urmatoarea vizita la medic.

Save PDF: Lista tuturor serviciilor este salvata in baza de date sub forma de fisier PDF. Acest fisier poate fi downloadat de catre orice user prin link-ul Download PDF.

Chestionare pacienti

In aceasta pagina se construiesc chestionarele pe care trebuie sa le completeze pacientii atunci cand apeleaza la serviciile clinicii curente.
Se poate construi orice fel de chestionar, dar se pot importa de asemenea chestionare standard dezvoltate conform hotararii Colegiului Medicilor.
In principiu, fiecare pacient care apeleaza la o clinica, trebuie sa raspunda la un sir de intrebari prin care se evalueaza starea generala de sanatate a acestuia.
Chestionarul este util doctorului care trebuie sa stie ce fel de alergii are pacientul si ce medicamente poate folosi in acest caz.

Adauga formular

Se creeaza un formular (chestionar) de la zero introducand un cod, titlu si o descriere pentru acel formular, sau se poate importa unul deja salvat in baza de date de catre administratorul sistemului.
Butonul "Vezi formularul" afiseaza lista intrebarilor din chestionar permitand doctorului sa decida daca este formularul de care are nevoie sau nu in contextul respectiv.
Daca formularul standard selectat este cel cautat, se da click pe butonul "Importa" si in acel moment se creeaza o copie a formularului standard, copie ce se salveaza in baza de date a clinicii respective.

Editarea chestionarului

Chestionarul reprezinta o lista de intrebari la care trebuie sa raspunda pacientul. Raspunsul poate fi de tip text, sau sub forma unui "check" prin care pacientul bifeaza daca se afla sau nu in situatia descrisa de intrebare.
Intrebarile sunt inlantuite intr-o lista ordonata si pentru fiecare intrebare se pot adauga intrebari de tip copil (intrebari suplimentare care sunt afisate doar daca la intrebarea parinte s-a raspuns afirmativ).

Butonul "Adauga intrebare in formular" insereaza o intrebare la finalul listei aferente acelui formular. Pe langa textul intrebarii utilizatorul trebuie sa selecteze si tipul acesteia:
Cu raspuns text: raspunsul dat de pacient va fi sub forma unui text. In acest caz trebuie selectat si numarul de linii, respectiv coloane care vor fi alocate raspunsului.
Implicit sunt alocate 30 de coloane si un rand, dar daca raspunsul este mai mic (de exemplu seria cartii de identitate nu necesita decat 2 coloane), atunci se aloca un numar de coloane corespunzator.
Aceste setari sunt necesare pentru o formatare eficienta a chestionarului in pagina.
Intrebare_Da_Nu: raspunsul va fi dat sub forma unui radio buton care are doua optiuni ce se exclud reciproc: Da sau NU.
Lista: raspunsul va fi dat sub forma unui check buton care raspunde afirmativ la acea intrebare.
Intrebarile de tip lista sunt afisate de obicei ca intrebari suplimentare (de tip copil) pentru a detalia raspunsul dat unei intrabari de tip parinte.
Raspunsurile de tip "lista" nu se exclud reciproc.

Fara raspuns: sunt de fapt enunturi pentru care nu se asteapta raspuns din partea pacientului, ci doar completeaza enuntul altor intrebari.

"Incepe o linie noua" se valideaza atunci cand se doreste ca intrebarea respectiva sa fie afisata pe o linie noua, de la capatul randului.

Fiecare intrebare se poate schimba prin butonul de "Edit" sau se sterge din lista cu butonul "Delete".

Ordinea intrebarilor

Intrebarile sunt inlantuite, fiecare intrebare avand intrebare anterioare dupa care se afiseaza (binenteles, exceptand prima intrebare din formular).
Ordinea nu este definitiva, exista butoane "Up" si "Down" prin care se muta in sus sau jos o intrebare in cadrul listei.

Butonul "Add" insereaza o intrebare imediat dupa cea curenta, deplasand cu o pozitie in jos toate intrebarile ce urmeaza dupa pozitia curenta.
Butonul "Add child" insereaza un copil la intrebarea curenta.
Copii sunt afisati la un tab distanta de inceputul randului. Pot exista copii la copii, in acest caz numarul de tab-uri va fi corespunzator.

View

Butonul "View" afiseaza formularul pentru a fi completat. Dupa fiecare intrebare este alocat un camp pentru raspuns, conform tipului de intrebare selectat la crearea formularului.
Copiii de tip lista nu sunt afisati decat daca pacientul raspunde afirmativ la intrebarea parinte. In acest mod se ascunde o mare parte redundanta din formular, daca pacientul nu se incadreaza intr-o anumita afectiune.

Pagina include un buton de "Save" prin care se salveaza raspunsurile la intrebarile din formular.

Salvare document de raspunsuri la chestionar

Dupa completarea unui chestionar pacientul sau medicul are optiunea de a salva aceste raspunsuri sub forma unui document PDF care sa ramana in istoricul medical al pacientului.
Daca chestionarul este standard, el poate fi utilizat si de catre un alt medic in evaluarea starii generale de sanatate a pacientului. Pacientul nu mai este obligat sa completeze de doua ori acelasi formular deoarece documentul se gaseste deja in baza unica de date.

Cautare si adaugare Pacienti Clinica

Functionalitatea de Cautare, Acces rapid la date si Adaugare Pacienti noi este integrate in toate paginile Clinicii
Fereastra modala de cautare poate fi deschisa din toate paginile Clinicii, prin apasarea butonului Pacienti.
La deschidera ferestrei, nu este afisat niciun pacient, acestia trebuie cautati fie prin adaugarea unor date in campul de cautare, fie direct in coloanele din lista care suporta cautare si filtrare/ordonare.
Cautarea se va face doar in cadrul pacientillor Clinicii (care si-a dat acceptul catre clinica sau care au fost creati de medici sau personal al Clinicii)

Campurile dupa care se face cautare, filtrare si ordonare sunt: Nume, Prenume, Localitate, Judet

Urmatoarele campuri sunt disponibile pentru pacientii gasiti, ca si coloane in lista:
Nume: Numele pacientului
Prenume: Prenumele pacientului
Profil: Buton care permite editarea profilului unui Pacient; este vizibil doar daca Pacientul a fost creat de catre personalul Clinicii si Pacientul inca nu a accesat contul creat.
Date medicale: Buton care deschide intr-o noua fereastra de browser pagina Date Medicale - Istoric medical, in sectiunea de Radiografii.
Istoric: Buton care deschide intr-o noua fereastra de browser pagina Programari clinica, in sectiunea Istoric.
Incasari: Buton care deschide intr-o noua fereastra de browser pagina Incasari/Plati clinica, in sectiunea Incasari.
Istoric dentar: Buton care deschide o fereastra modala in care poate fi vizulizat si editat Istoricul Dentar al Pacientului.
Programari: Buton care deschide o fereastra modala in care poate fi vizualizata lista Programarilor, ordonate descrescator dupa data de inceput.
Telefon (SMS): Buton care deschide o fereastra modala in care poate fi trimis din aplicatie un SMS catre telefonul Pacientului.
Email: Buton care deschide o fereastra modala in care poate fi trimis din aplicatie un Email catre Pacient.
Varsta: Varsta pacientului (in ani)
Localitatea: Localitatea de domiciliu al Pacientului
Judet: Judetul de domiciliu al Pacientului
Formulare: Buton care deschide intr-o noua fereastra de browser pagina Programari clinica, in sectiunea Formulare. Aici pot fi vizulizare raspunsurile date de Pacient la chestionare

La apasarea butonului Adauga Pacient se va deschide intr-o noua fereastra de browser pagina prin care se poate adauga un Pacient.